מגזין כלכלה

מדוע צריך אישור עקרוני למשכנתא בכלל?

זהו תהליך שלאחר אישור שעתיד לבצע. זהו תהליך אופציונלי שניתן להתחיל רק לאחר שבקשת ההלוואה אושרה עקרונית.

ייתכן שמלווים מסוימים לא יציעו שירות זה ללווים שלהם, לכן חשוב ליצור קשר עם המלווה שלך לפני תחילת התהליך כדי לוודא שהם מציעים שירות זה.

קבלת משכנתא היא הליך מורכב וארוך. לווה פוטנציאלי צריך קודם כל לדאוג לנכס משלו ולאחר מכן להכניס את הבנק. והתהליך הזה לוקח די הרבה זמן.

עם סורן, המלווים יכולים לאשר הלוואות באופן עקרוני באופן אלקטרוני, כשבקצה הלווה נדרשת תקשורת מינורית בלבד. זה עוזר ללווים לקבל אישור מהר יותר וגם חוסך למלווים זמן מכיוון שהם יכולים לאשר הרבה יותר הלוואות בפרק זמן כה קצר.

סורן משתמש בטכנולוגיית למידה עמוקה כדי ליצור הצעות משכנתא שיאושרו על ידי רוב המלווים בחוץ ללא כל טרחה מצידם.

בקשת משכנתא היא תהליך ארוך שלעיתים יכול לקחת שבועות או חודשים. על מנת לקצר את התהליך יש אנשים שהולכים עם אישור עקרוני. המשמעות היא שמסרת את כל הפרטים הנדרשים למשכנתא, אך עדיין לא קיבלת אישור מהבנק.

אפשרות האישור העקרונית מועילה מכיוון שהיא מאפשרת לך לחסוך זמן ולהקדים את המתחרים שלך. עם זאת, ייתכן שיהיה קשה לקבל אישור עקרוני אם אין לך חסכונות או נכסים לרשותך.

אישור עקרוני הופך לפופולרי יותר ויותר, אך יש להשתמש בו רק כאשר למשקיע יש מספיק אמון וביטחון במצב הנוכחי של הלווה כדי שיוכל לתת לו הלוואה ללא סיכון רב.

אישור עקרוני הוא כאשר הבנק מאשר בקשת משכנתא באופן עקרוני, כלומר יספקו את המסמכים והמידע הנדרשים לחיתום ההלוואה.

בקשת הלוואה מסורתית דורשת פגישה אישית עם מלווה. התהליך יכול להימשך שבועות ולעיתים חודשים ולעתים קרובות הוא די קפדני וגוזל זמן. טופס מקוון בן עמוד אחד, המכונה בדרך כלל מכתב אישור מראש, יכול לזרז את התהליך עבור הפונים על ידי קבלת אישורם עד 90 יום לפני הרכישה המיועדת שלהם.

ישנם מספר דברים שכדאי לקחת בחשבון כאשר אתה מנסה לקבל משכנתא שתוכל להגיש בקשה. הדבר הראשון הוא לדעת את סוג המשכנתא שאתה רוצה ואיזה סוג בנק או מוסד היא תהיה.

סוגי משכנתא:

● הלוואת דירה קונבנציונלית: זוהי הלוואה בריבית קבועה, הריביות עשויות להשתנות אך סכום ההשאלה ולוח ההחזרים נשארים זהים.

● הלוואת הון דירה: זו מאפשרת ללווה להשתמש בביתו כבטוחה וללוות כסף באמצעות ערך ביתו כבטוחה; התעריפים עשויים להשתנות אך הסכום שנשאל נשאר קבוע לאורך כל תקופת ההלוואה; ההחזרים יכולים להתבצע בתשלומים חודשיים או באמצעות תשלומים חד פעמיים.

● הלוואת רוכש לראשונה: זו מוצעת אך ורק לרוכשים ראשונים שאינם יכולים למצוא משכנתאות משתלמות במקומות אחרים

תהליך קבלת האישור העקרוני למשכנתא מכונה "אישור עקרוני" או "AP". זה שונה מאישור שניתן על ידי מלווה המשכנתא לאחר עיון בבקשת ההלוואה.
כאשר אתה מגיש בקשה למשכנתא, תצטרך להגיש מסמכים המוכיחים לבנק שיש לך מספיק הכנסה או נכסים כדי לזכות בהלוואה. גם אם ציון האשראי שלך גבוה, הבנק עדיין ירצה לראות את המסמכים האלה לפני אישור ההלוואה שלך.

אישור עקרוני נדרש על ידי ספקי משכנתאות כדי לאמת את זהותך ומצב התעסוקה שלך. זה למעשה לא מבטיח שתקבל את ההלוואה, אבל זה עוזר למלווים להבין אם עליהם להמשיך עם הבקשה שלך או לא.