מגזין כלכלה

מה מאפיין את שוק הנדל"ן בארצות הברית?

ישנם מספר גורמים שהופכים את שוק הנדל"ן בארה"ב לייחודי ממדינות אחרות. חלקם כוללים את סוגי הדיור השונים המצויים בארה"ב, ביקוש לשווקים מקומיים לעומת לאומיים וזמינות משכנתא.

שוק הנדל"ן בארה"ב שונה מאוד ממדינות אחרות עם סוגי דיור כמו דירות ודירות. כתוצאה מכך, יש ביקוש גבוה לשווקים מקומיים שבהם אנשים יכולים להיות קרובים למשפחה ולחברים שלהם. ישנו גם היצע מצומצם מאוד של שווקים לאומיים מה שמאלץ אנשים רבים להתמקד במציאת חלקת אדמה משלהם שבה הם יכולים לבנות את בית החלומות שלהם במקום לחכות תקופות ארוכות למכירת בית בעיר או מדינה מסוימת.

שוק הנדל"ן בארה"ב שונה משווקים אחרים בכמה מובנים. ראשית, עלות הבתים יקרה יותר בארצות הברית מאשר ברוב המדינות האחרות. שנית, הבתים כאן בדרך כלל גדולים יותר מרוב השווקים ברחבי העולם.

המחיר הממוצע למ"ר של בית בארה"ב היה 1,015 דולר נכון לינואר 2019. זה גבוה יותר מכל מדינה אחרת בהשוואה. בגלל המחירים הגבוהים שלה, יש פחות בעלי בתים שמשתמשים בהשכרות לטווח קצר כמו Airbnb ו-VRBO להכנסה נוספת או לנופשים שמחפשים מקומות לינה.

מאמר זה דן כיצד שוק הנדל"ן בארה"ב שונה משווקים אחרים וכמה סיבות מאחוריו.

בשוק הנדל"ן בארה"ב, ישנם כמה הבדלים עיקריים. ראשית, זה יותר משתלם. עם זאת, לא רק יוקר המחיה הופך את הדיור בארה"ב למשתלם יותר. ההבדל הנוסף הוא שקל יותר להיכנס לבנייה חדשה בימינו ואתה לא צריך לוותר על האזרחות שלך בשביל השקעה מסוג זה.

שוק הנדל"ן בארה"ב נמצא בתנופה בעשר השנים האחרונות, עם פיתוחים חדשים בטכנולוגיה המאפשרים למפתחים להקים רבי קומות בקלות ובמהירות. למעשה, 90% מכל הבנייה החדשה בארה"ב מתרחשת כיום בערים בהן הקרקע הפכה לבעלת ערך רב מדי לפיתוח מגורים כמו לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, העיר ניו יורק, סיאטל ובוסטון.

כדי להתחיל להשקיע

שוק הנדל"ן בארה"ב הוא שוק ייחודי מבחינת המבנה והדינמיקה הכוללת שלו. זה שונה משאר השווקים בעולם, ולכן הגיוני שנשווה ביניהם.

לארצות הברית יש נתח נמוך בהרבה מכלל הקרקעות המפותחות מאשר לכל מדינה אחרת בעולם. ב-2016 פותחו רק 46% מהקרקעות בארצות הברית, מה שאומר ש-54% לא מפותחים. נתח נמוך זה אומר שלארצות הברית יש מעט מאוד משאבים טבעיים לפתח ולמקסם את השטח הפנוי שלה.

לעומת זאת, למדינות כמו קנדה ואוסטרליה יש נתח גבוה מסך הקרקעות המפותחות (מעל 80%), מה שנותן להן משאבי טבע רבים לפיתוח ולמקסם את השטח הפנוי שלהן. עם זאת, נתח גבוה זה אומר גם שיש להם מצוקת דיור גדולה יותר ממדינות עם פחות

שוק הנדל"ן בארה"ב מאופיין בגיוון שלו. לשוק מגמות שונות בהתאם לסוג הנכס – בין אם מדובר בדירה, בית, דירה או נכס מסחרי. בנוסף לגיוון זה, השוק מציע גם טווחי מחירים ומאפיינים שונים הנחשבים לחיוניים עבור סוגים מסוימים של נכסים – מנכסי יוקרה יוקרתיים ועד בתים במחירים נוחים באזורים כפריים.

בנוסף למורכבות של שוק הנדל"ן בארה"ב, חשוב לציין כי ישנם סוגים רבים ושונים של משקיעים ויזמים בארץ.

שוק הנדל"ן בארה"ב מאופיין במחירים נוחים, גיוון ויציבות.

הביקוש לדיור גדל בארה"ב מאז שנות ה-90. זה הוביל לעליית מחירים שעקפו את האינפלציה, מה שמקשה על אנשים להרשות לעצמם דירות.

היעדר תקנות, יחד עם אוכלוסיית מהגרים גדולה וצפיפות אוכלוסין גוברת הם גורמים נוספים שהופכים את שוק הנדל"ן בארה"ב לייחודי בהשוואה למדינות אחרות.

שוק הנדל"ן הוא שוק מורכב. יש לו הרבה השפעות שישפיעו על המגמות הכוללות בתעשייה. לדוגמה, חלק מהשווקים הושפעו יותר מהשפעותיהם של קונים זרים והשפעתם על מחירי הדירות.

שוק הנדל"ן בארה"ב מאופיין באיזון בריא בין האוכלוסייה הגדולה שלו לבין כמות הקרקע העצומה הזמינה לבניית נכסים חדשים. השוק מונע בעיקר מגידול אוכלוסיה, מה שהוביל לעלייה בבניית דירות בעשור האחרון.